Loading the content... Loading depends on your connection speed!

Starbucks werkt aan app om koffie vooraf te bestellen

Starbucks koffie

Starbucks heeft plannen om klanten hun bestelling te laten plaatsen via de mobiele app zodat zij deze later af kunnen halen, dit bevestigde de CEO van Starbucks Howard Schultz. In 2012 sprak Starbucks al over het “mobiele bestellen”, maar tot nu toe zijn deze plannen nog niet gerealiseerd.

Vooruit koffie bestellen

Vooruit bestellen zou zinvol zijn voor Starbucks om de wachtrij te reduceren. Zeker nu Starbucks zich meer en meer richt op voeding, hun snelst groeiende segment. Aangezien voedsel bereiden meer tijd kost dan het maken van een koffie ziet men nu dat de diensten vertragen in Starbucks-winkels. “We zijn zeker op zoek naar een hulpmiddel om de snelheid van onze diensten te verhogen,” aldus woordvoerster Linda Mills. De mobiele app zou daarvoor een mogelijkheid zijn.

Kanttekeningen mobiele app

Toch zijn er ook kanttekeningen die Starbucks nog verder uit wil werken. Zo kan het vooruit bestellen de impuls aankopen remmen en hoe ga je om met deze pre-orders. Krijgen die prioriteit of zijn ze gelijk aan in-store bestellingen? Starbucks wil jet kopen van koffie en eten zo eenvoudig en snel mogelijk maken, maar niet als het ten koste gaat van de omzet. Dat is waarschijnlijk de reden waarom Starbucks is zo weloverwogen over zorgvuldige ontwikkeling van het programma.

Mocht er meer nieuws zijn over de mobiele app van Starbucks dan laten we het weten.

Comments are closed.